vrijdag 27 mei 2011

Knie

Nooit geweten dat ik hardlopen leuk zou vinden. Met Renate Wennemars in mijn oren (de runningcoach van de Atletiekunie en de vrouw van Erben inderdaad. Renate was vroeger ook omroepster bij Veronica, wist je dat?)wist ik mijn hardloopkwaliteiten op te vijzelen tot maar liefst 3 kilometer aan een stuk! Trots! Niet meer normaal. Mijn knie was minder blij. Ik hoorde dat je knie in geval van joggen de druk van omgerekend 3x je lichaamsgewicht op moest vangen. Dat vond mijn knie geen goed idee en protesteerde. En terecht denk ik. Jammer, want hardlopen is hartstikke handig. En goedkoop. Je kunt altijd gaan hardlopen als het jou uitkomt. Je bent niet afhankelijk van de openingstijden van de sportschool (die smoes kun je niet meer gebruiken) en het kan in het donker, zodat niemand ziet als je totaal buiten adem maar even een stukje gaat wandelen. Het kost je niks. Alhoewel: een goed paar hardloopschoenen kan knieproblemen voorkomen. Zeiden ze. Is bij mijn knie helaas niet de oplossing gebleken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten