zaterdag 21 mei 2011

Grote broek

De wereld van de outdoorsportmode is niet gemaakt voor vrouwen met dikke bovenbenen, brede heupen en/of dikke billen. (Lees: 80% van de Nederlandse vrouwen) Vermoedelijk gaan fabrikanten van outdoormode ervan uit dat de bergsporters, klimmers, wandelaars en fietsers bij voorbaat allemaal uit hetzelfde hout gesneden zijn: sportief (dus slank?). Het passen van wandelbroeken was dan ook niet erg egostrelend. Niet dat ik nu aan mega-overgewicht lijdt (jawel, mijn bmi is te hoog, mijn vetpercentage ook en er zou ook nog wel tien kilo af mogen) maar lichaamsbouw zegt ook wat. Het begon trouwens best goed: het t-shirt en de fleecetrui, let wel: de damesmodellen, die zaten erg goed. Stonden nog leuk ook! Best belangrijk voor een vrouw. Eenmaal bij de wandelbroek aanbeland, zakte de stemming. ‘Of ik toch maar even de herenmodellen wilde passen, want die zaten ruimer bij de buik en bovenbenen. ‘ Aangemoedigd begin ik bij maatje L. Helaas, te strak. Bij de bovenbenen! Dan maar een maatje groter. Oké, de broek past, maar ziet er dus niet uit. Bij de bovenbenen zit-ie goed, maar bij de taille (die ik dus wel heb) zit me een ruimte! Absoluut een riem nodig. Andere oplossing is er niet,  dus ik ga straks die berg op met een hobbezak van heb ik jou daar. Een Beierse bierbuik past er drie keer in, zeg maar. Hoofdzaak is dat mijn bovenbenen er in passen en dat ik dus nog op een redelijk comfortabele manier die berg op kom (met riem)

Toch een boodschap aan de ontwerpers van die fantastische technische hoogstandjes, want dat zijn het: luchtdoorlatend, waterdicht, winddicht, lekker warm als het koud is, niet te warm als het buiten warm is enzovoort: denk ook even na over vrouwen die eindelijk zo ver zijn dat ze willen sporten, eventueel willen afvallen, vrouwen met diabetes type II hebben vaak een zwembandje waar ze vanaf willen. Tip: neem een vrouw in dienst die de broeken voor de niet-standaard outdoortypjes ontwerpt. Ik zeg je dat het een gat in de markt is. Bied me bij dezen dan ook vrijwillig aan om model te staan. Dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten