dinsdag 2 augustus 2011

Koolhydratenuurtje

Wat mij betreft is het woord van 2011: koolhydratenuurtje. Wat dat nu weer is? Nou, het maakt in elk geval onderdeel uit van een nieuw – alhoewel, nieuw…het is er al vanaf 2009 – dieet: grip op koolhydraten van Yvonne L.  Zie Yvonne maar als de opvolger van dr. Frank. Yep, een nieuwe rage in dieetland. Koolhydraten zijn uit, vet is in, zoiets. Tenminste, dat is wat ik er van gehoord heb. Ben nog niet helemaal overtuigd, maar wel getriggerd. Getriggerd door termen als koolhydratenverslaving en voedselverslaving. Erkenning!


Heb jij ook wel eens het idee dat je de hele dag door kunt eten? Maar dat als je dan eet, dat je er niet echt veel energie van krijgt? Sterker nog, een powernap op zijn tijd, zie je wel zitten. Diëtiste Yvonne snapt hoe dat komt! Jouw lijf is verslaafd aan koolhydraten. Hoe meer oh zo gezonde donkerbruine, heelveelgranen boterhammen, crackers, koeken en lightzuivel je eet, des te meer trek je krijgt. En afvallen, ho maar. Je komt er eerder van aan! Dus daarom krijgen we het nooit voor elkaar om dat ideale streefgewicht met die gezonde BMI te bereiken. Ik had al zo’n vermoeden dat het een voedselverslaving dan wel eetprobleem was en nu zie ik het eindelijk bevestigd! Ben er nog niet helemaal uit hoe dit dieet werkt, maar ik ben nu al enthousiast. Applaus voor Yvonne. Met dank aan Hanneke voor de tip. En excuses aan Hanneke voor het in lachen uitbarsten bij het horen van het woord van 2011: koolhydratenuurtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten