donderdag 20 oktober 2011

Heerlijk!

Een positief begin voor een positief stukje dat gaat over de herfst. Hoe lastig is het om je aan te passen aan een buitentemperatuur van 7 °C in plaats van die overheerlijke 25 °C van de laatste week van september?  En wat te denken van de vallende blaadjes. Ik kan zo een hele riedel niet leuke dingen opnoemen die te maken hebben met de herfst, maar daar worden jij en ik niet vrolijker van. Dus laten we genieten van het fenomeen seizoenen, van de prachtige rode en oranje kleuren in het landschap, de frisse buitenlucht waar je spontaan wakker van wordt als je ook maar één voet buiten hebt gezet. Of van die goede reden om die lekkere handschoenen weer aan te mogen trekken en jezelf heerlijk in te pakken met die warme sjaal. Het mag weer! Genieten maar van dit mooie seizoen. En kijk uit: de winter staat ook zo weer voor de deur. Wordt het weer genieten!

Oh ja, had ik al verteld van mijn nieuwe kookboek? Hoe kook je je slank en gelukkig, zoiets. Het recept van de courgette-kalkoenburgers had ik omgebouwd tot prei-kipburgers. Zwaar mislukt, geen smaak aan. Hevig teleurgesteld: ik ben blijkbaar toch geen keukenprinses… weg droom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten